ࡱ> `b_@IbjbjFF!T,,!!!!!!!$!(-(-(-(-$L-4$!B--------AAAAAAA$DRF^Bu!-----B!!--B111-!-!-A1-A11?!!xA-- pwpe(-.8@AB0B^AEG0EG4xA$!$!!!!!EG!xA|--1-----BB$!$! (-1$!$!(-OPIS TECHNICZNY do projektu wykonawczego na przebudow drogi gminnej nr 180502C ZWIESZ - CZARNOTKA, na odcinku o dBugo[ci 1,000km, od km 0+000 do km 1+000. I. Cz[ opisowa, oglna Nazwa inwestycji  przebudowa drogi gminnej nr 180502C ZWIESZ - CZARNOTKA km 0+000  1+000 Adres inwestycji  Zwiesz, gm. BytoD. dziaBka oznaczona numerem geodezyjnym 2. Inwestor  Gmina Wiejska BytoD 88-231 BytoD woj. kujawsko-pomorskie Projektant  ................................................ II. Podstawa opracowania Zlecenie inwestora tj. Gminy Wiejskiej BytoD (umowa z dnia 03.06.2008r.). Rozporzdzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 czerwca 1999 roku w sprawie warunkw technicznych, jakim powinny odpowiada drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. nr 43 poz. 430). Wytyczne Projektowania Drg WPD-3. Katalog typowych konstrukcji jezdni podatnych. Katalog Powtarzalnych Elementw Drogowych KPED. Katalogi Kosztorysowych Norm NakBadw Rzeczowych KNNR-1, KNNR-6 i KNR2-31. Ustawa z dnia 20 czerwca  Prawo o ruchu drogowym (DZ.U. nr 98, poz. 602). Rozporzdzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewntrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znakw i sygnaBw drogowych (DZ.U. nr 170, poz. 393). Mapy sytuacyjno-wysoko[ciowe w skali 1:1000. UzupeBniajce pomiary sytuacyjno-wysoko[ciowe. III. Opis stanu istniejcego Droga gminna nr 180502C Zwiesz - Czarnotka ktrej odcinek od km 0+000 do km 1+000 jest tematem niniejszego opracowania Bczy drog wojewdzk o nawierzchni bitumicznej nr 267 Ujma Du|a  Piotrkw Kujawski z drog powiatow o nawierzchni bitumicznej nr 2827 C Kaczego  NasiBowo - BytoD. Droga Bczy gospodarstwa i grunty rolne wsi Zwiesz z jedn z w/w drg i stanowi jedyny dojazd o nawierzchni ulepszonej do drogi o nawierzchni bitumicznej. Wraz z drog gminn nr 180416 C Radziejw  Kolonia Zagorzyce przebiegajc przez teren gminy Radziejw stanowi najprostsze poBczenie z m. Radziejw, ktre jest siedzib powiatu. DziaBka oznaczona numerem geodezyjnym 2, na ktrej poBo|ony jest przebudowywany odcinek drogi stanowi przebiegajcy w kierunku pBnoc  poBudnie pas gruntu szeroko[ci 5,00-8,00m. CaBo[ robt prowadzona bdzie w obrbie tej dziaBki. Pocztek projektowanego odcinka drogi (km 0+000) stanowi krawdz jezdni o nawierzchni bitumicznej drogi wojewdzkiej nr 267 Ujma Du|a  Piotrkw Kujawski. Koniec projektowanego odcinka drogi (km 1+000) to zw|enie istniejcej podbudowy z tBucznia wapiennego, na wysoko[ci sBupa linii NN, za ostatnim zjazdem indywidualnym po lewej stronie drogi w m. Zwiesz.. Na caBej dBugo[ci odcinka przewidzianego do przebudowy droga posiada jezdni szeroko[ci 4,00-4,50m o nawierzchni wykonanej tBucznia wapiennego grubo[ci 10-15cm. Obecny stan nawierzchni tBuczniowej mocno utrudnia jej eksploatacj. Ze wzgldu na du|e pylenie tBucznia droga jest bardzo uci|liwa dla okolicznych mieszkaDcw. Istniejca nawierzchnia wykonana z tBucznia wapiennego po jej mechanicznym wyprofilowaniu i zagszczeniu stanowi bdzie doln warstw projektowanej, dwuwarstwowej podbudowy z tBucznia wapiennego pod nawierzchni bitumiczn. W ramach przebudowy wykonane zostan nawierzchnie bitumiczne na skrzy|owan "$4p> @ V X Z ^ f    $ 2 ~ h : v \j,z dph;hK3h h7 hye5>* hye5h7hye@CJaJh CJaJh7CJaJhK3CJaJh7h7CJaJh7hyeCJaJ h7@ hye@hye< $@ Z \ ^  j l x > ^` & F^` ]` & Fx]x^`gd x]^` & Fx]^`` dhgd7I>@bd(n,X $dha$gd $ & Fsdh^`sa$gdK3$ & Fsdh^`sa$dhx a^a` ^` & F^``bd|R"d !l#|02228333 4$ & Fdh^`a$ $dha$gdC $dhxa$$dha$$ & Fsdh^`sa$gd7pBx8: BHVz|FNP " !!$"V""l##$0x0|0,1.1Z1n111222223333444hY hye5hChY7Uh.Xh$kh$Kh!>hh"h;hK3hye hye5>*Niach z drogami gminnymi w km 0+124 (str.L) i 0+896 (str.L.). W granicach dziaBek objtych opracowaniem lub w bezpo[rednim ich ssiedztwie przebiegaj napowietrzne linie energetyczne, podziemne linie telekomunikacyjne, podziemne linie wodocigowe. Planowane roboty zwizane z przebudow drogi nie koliduj z w/w urzdzeniami infrastruktury. IV. Podstawowe parametry techniczne klasa techniczna drogi - L prdko[ projektowa - 30 km/h szeroko[ jezdni - 4,00 m szeroko[ korony - 5,50-6,00 m spadki poprzeczne jezdni - 2,0% spadki poprzeczne poboczy - 6,0% rodzaj nawierzchni - bitumiczna V. Technologia robt Roboty ziemne Projekt zakBada mechaniczne wykonanie koryta gruntowego gBboko[ci 15cm na skrzy|owaniach z drogami gminnymi w km 0+124 i 0+896 . Roboty te wykonane zostan spycharkami o mocy 100 KM i rwniarkami samojezdnymi. Koryta gBboko[ci 15cm pod nawierzchnie zjazdw indywidualnych wykonane zostan rcznie. W ramach robt uzupeBniajcych, z gruntu dowiezionego spoza terenu budowy zostan uformowane, zagszczone i wyprofilowane z nadaniem normatywnego spadku 6% obustronne pobocza gruntowe szeroko[ci 0,75-1,00m. Odwodnienie Ze wzgldu na szeroko[ istniejcego pasa drogowego nie przewiduje si budowy roww przydro|nych na caBej dBugo[ci odcinka. Przebudowa jezdni wg przyjtej technologii spowoduje podniesienie niwelety o ok. 10-15cm w stosunku do stanu obecnego. Odprowadzenie wd opadowych z korony drogi nastpi dziki spadkom poprzecznym jezdni i poboczy gruntowych oraz istniejcym spadkom podBu|nym niwelety drogi na przylegBy teren. 3.Podbudowa, -mechaniczne wyprofilowanie i zagszczenie istniejcej podbudowy tBuczniowej na caBej dBugo[ci przebudowywanego odcinka z przygotowaniem do wykorzystania jako dolnej warstwy podbudowy, -wykonanie grnej warstwy podbudowy z kruszywa Bamanego, stabilizowanego mechanicznie grubo[ci 8cm na caBej szeroko[ci jezdni, na caBej dBugo[ci przebudowywanego odcinka drogi oraz grubo[ci 15cm na skrzy|owaniach z drogami gminnymi w km 0+124 i 0+896. Nawierzchnia -wykonanie podwjnego powierzchniowego utrwalenia nawierzchni emulsj asfaltow, modyfikowan i grysami bazaltowymi 8/12 i 5/8, na caBej szeroko[ci jezdni, na caBej dBugo[ci odcinka tj. od km 0+000 do km 1+353 . -wykonanie nawierzchni zjazdw indywidualnych grubo[ci 15cm z kruszywa Bamanego, stabilizowanego mechanicznie. 5.Roboty uzupeBniajce W ramach robt uzupeBniajcych zostan uformowane, zagszczone i wyprofilowane z nadaniem normatywnego spadku 6% obustronne pobocza gruntowe. Projekt przewiduje w tym celu dowz gruntu. Projekt zakBada ustawienie 3szt znakw ostrzegawczych przy przebudowywanym odcinku drogi, oznakowanie skrzy|owania z drog powiatow w km 0+000 znakiem A-7  uwaga na drog z pierwszeDstwem przejazdu ustawionym przy przebudowywanym odcinku oraz znaki A-6b, A-6c, T6a i T6c ustawione przy drodze wojewdzkiej. VI. Uwagi koDcowe NakBady rzeczowe okre[lono na podstawie obowizujcych katalogw Kosztorysowych Norm NakBadw Rzeczowych KNNR-1, KNNR-6 i KNR2-31. P r o j e k t a n t : ................................................ 4v44$5&5R5n577l9n99<<<=d>7^7gd7^7gdy/ $dha$gd$dh^a$gdgdgdY7`gd!$ & Fsdh^`sa$ $dhxa$dh$ & F dh^`a$4&5.5R5n55555r6677788\8$9Z9d9j9l9n999|::*;j;<<<<<<<<=====b>d>v>x>? ?R?d?@@@@@@ B$B* hye5hyeBd> ??f@@@tA"BBCjCC* hye5hyehhh,6hGGGFHHHHtIvIIII$dha$dhxdh ;0. A!"#$%^@^ Standardowy 1$ *$B*OJQJCJmHsHPJCJJAJ Domy[lna czcionka akapituTiT  Standardowy :V 44 la ,k, Bez listy POP WW-Absatz-StandardschriftartROR WW-Absatz-Standardschriftart1TOT WW-Absatz-Standardschriftart11PO!P WW-Domy[lna czcionka akapitu2O12 WW8Num5z0OJQJ2OA2 WW8Num6z0OJQJ2OQ2 WW8Num7z0OJQJ2Oa2 WW8Num8z0OJQJ4Oq4 WW8Num10z0OJQJ8O8 WW8Num11z0 OJQJPJ4O4 WW8Num11z1OJQJ4O4 WW8Num11z2OJQJ4O4 WW8Num11z3OJQJ4O4 WW8Num12z0OJQJ4O4 WW8Num12z1OJQJ4O4 WW8Num12z2OJQJ4O4 WW8Num12z3OJQJ4O4 WW8Num13z0OJQJ4O4 WW8Num13z1OJQJ4O!4 WW8Num13z2OJQJ4O14 WW8Num13z3OJQJ8OA8 WW8Num14z0 OJQJPJ4OQ4 WW8Num14z1OJQJ4Oa4 WW8Num14z2OJQJ4Oq4 WW8Num14z3OJQJ4O4 WW8Num15z0OJQJ4O4 WW8Num15z1OJQJ4O4 WW8Num15z2OJQJ4O4 WW8Num15z3OJQJ4O4 WW8Num17z0OJQJ8O8 WW8Num17z1 OJQJPJ4O4 WW8Num18z0OJQJ4O4 WW8Num18z1OJQJ4O4 WW8Num18z2OJQJ4O4 WW8Num18z3OJQJ8O!8 WW8Num19z1 OJQJPJ4O14 WW8Num20z0OJQJ4OA4 WW8Num20z1OJQJ4OQ4 WW8Num20z2OJQJ4Oa4 WW8Num20z3OJQJ4Oq4 WW8Num21z0OJQJ4O4 WW8Num21z1OJQJ4O4 WW8Num21z3OJQJ4O4 WW8Num22z0OJQJ8O8 WW8Num22z1 OJQJPJ4O4 WW8Num23z0OJQJ4O4 WW8Num23z2OJQJ4O4 WW8Num23z3OJQJ4O4 WW8Num23z4OJQJ4O4 WW8Num24z0OJQJ4O4 WW8Num24z1OJQJ4O!4 WW8Num24z2OJQJ4O14 WW8Num24z3OJQJ8OA8 WW8Num26z0 OJQJPJ4OQ4 WW8Num26z1OJQJ4Oa4 WW8Num26z2OJQJ4Oq4 WW8Num26z3OJQJ6O6 WW8Num1z0 OJQJPJ2O2 WW8Num1z1OJQJ2O2 WW8Num1z2OJQJ2O2 WW8Num1z3OJQJ2O2 WW8Num2z0OJQJ2O2 WW8Num2z1OJQJ2O2 WW8Num2z2OJQJ2O2 WW8Num2z3OJQJ2O2 WW8Num4z0OJQJ6O6 WW8Num4z1 OJQJPJ6O!6 WW8Num5z1 OJQJPJ8O18 WW-WW8Num6z0OJQJ2OA2 WW8Num6z1OJQJ2OQ2 WW8Num6z2OJQJ2Oa2 WW8Num6z3OJQJ8Oq8 WW-WW8Num7z0OJQJ2O2 WW8Num7z2OJQJ2O2 WW8Num7z3OJQJ2O2 WW8Num7z4OJQJ8O8 WW-WW8Num8z0OJQJ2O2 WW8Num8z1OJQJ2O2 WW8Num8z2OJQJ2O2 WW8Num8z3OJQJ>O> WW-WW8Num10z0 OJQJPJ4O4 WW8Num10z1OJQJ4O4 WW8Num10z2OJQJ4O!4 WW8Num10z3OJQJ<O1< WW-WW8Num1z0 OJQJPJ8OA8 WW-WW8Num1z1OJQJ8OQ8 WW-WW8Num1z2OJQJ8Oa8 WW-WW8Num1z3OJQJ8Oq8 WW-WW8Num2z0OJQJ8O8 WW-WW8Num2z1OJQJ8O8 WW-WW8Num2z2OJQJ8O8 WW-WW8Num2z3OJQJ8O8 WW-WW8Num4z0OJQJ<O< WW-WW8Num4z1 OJQJPJ<O< WW-WW8Num5z1 OJQJPJ:O: WW-WW8Num6z01OJQJ8O8 WW-WW8Num6z1OJQJ8O8 WW-WW8Num6z2OJQJ8O8 WW-WW8Num6z3OJQJ:O!: WW-WW8Num7z01OJQJ8O18 WW-WW8Num7z2OJQJ8OA8 WW-WW8Num7z3OJQJ8OQ8 WW-WW8Num7z4OJQJ:Oa: WW-WW8Num8z01OJQJ8Oq8 WW-WW8Num8z1OJQJ8O8 WW-WW8Num8z2OJQJ8O8 WW-WW8Num8z3OJQJ@O@ WW-WW8Num10z01 OJQJPJ:O: WW-WW8Num10z1OJQJ:O: WW-WW8Num10z2OJQJ:O: WW-WW8Num10z3OJQJ6O6 WW8Num1z0 OJQJPJ2O2 WW8Num1z1OJQJ2O2 WW8Num1z2OJQJ2O2 WW8Num1z3OJQJ2O!2 WW8Num2z0OJQJ2O12 WW8Num2z1OJQJ2OA2 WW8Num2z2OJQJ2OQ2 WW8Num2z3OJQJ2Oa2 WW8Num4z0OJQJ6Oq6 WW8Num4z1 OJQJPJ6O6 WW8Num5z1 OJQJPJ2O2 WW8Num6z0OJQJ2O2 WW8Num6z1OJQJ2O2 WW8Num6z2OJQJ2O2 WW8Num6z3OJQJ2O2 WW8Num7z0OJQJ2O2 WW8Num7z2OJQJ2O2 WW8Num7z3OJQJ2O 2 WW8Num7z4OJQJ6O 6 WW8Num9z0 OJQJPJ2O! 2 WW8Num9z1OJQJ2O1 2 WW8Num9z2OJQJ2OA 2 WW8Num9z3OJQJF>@b F TytuB x$OJQJCJPJCJHB@b H Tekst podstawowy$dha$H>@ H TytuB$dha$CJ @>*5CJ 5@J@q b @ PodtytuB$a$CJ6CJ6nC@ n Tekst podstawowy wcity&$dh]^`a$xO x WW-Tekst podstawowy wcity 2&$dh]^`a$xO x WW-Tekst podstawowy wcity 3&$dh]^`a$T f56d 12ghaU> ) 2 >VW|;lghu23[hA["c#efg0000000 0000 000 0000 00000 0 0 0 0 0 0 0 00x 0 0 000000000000x0 0 0 0 0 0 0 000 00000 0000000000 000000000 00 0000000 0 000000p4CI&(> 4d>hGI%')I^c}!  %*5:DLPg 6U hmBD W\|":Mhlr(7>F&-.fj11Z@Ycef    OJQJPJ OJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJOJQJ OJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJ.........OJQJ  OJQJPJ . OJQJPJ . OJQJPJ . OJQJPJ .. OJQJPJ . OJQJPJ . OJQJPJ . OJQJPJ .OJQJ OJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJOJQJ OJQJ OJQJOJQJOJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJ......... OJQJPJ OJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJOJQJOJQJoOJQJ  WW8Num1WW8Num2WW8Num3WW8Num4WW8Num5WW8Num6WW8Num7WW8Num8WW8Num9 h"y/,6$Kye$K3 !>~Y;Y7! 7.XhK$k nC@p @@ @@@@@@"@0UnknownG: Times New Roman5Symbol3& : Arial?5 z Courier New;WingdingsA&AlbanyArialKHG Mincho Light JBAh  1 1!243QH(?7OPIS TECHNICZNYDamianmirek4         Oh+'0  4 @ L Xdlt|OPIS TECHNICZNYDamianNormalmirek2Microsoft Word 10.0@vA@0:@+]e@+]e՜.+,0 hp|  1  OPIS TECHNICZNY Tytu  !"#$%&'()*,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNPQRSTUVXYZ[\]^aRoot Entry FP~pec1Table+yGWordDocument!TSummaryInformation(ODocumentSummaryInformation8WCompObjj  FDokument Microsoft Word MSWordDocWord.Document.89q